Sunday, January 29, 2012

Kaweeen makanan

hah!hari ni aku nak jdi PAKAR PEMAKANAN plak....heheheh....
aeh,jgn pndang sbelah mta kbolehan BETA!
apa yg korang sumer phm dgn mksud tjok aku hari ni????
KAWIN MAKANAN....
bkn aku nk suruh ampa kawin dengan makanan la...
definisinya ialah suai pdn mkn tepat...
xphm lg??sokmo tak phm....

hah!nmpk gmbar ats tu???inilah dy bijirin...kot la xknal....
bijirin nh elok dmakan tyme2 sarapan....sbbnya rendah kolestrol....
mkn smgkuk bijirin + jus oren=bleh usir jauuuuuuh kolestrol jht dlm bdn kita....yela bdn kita...xkn bdn kucing plak.....haduhai.....


yg kat ats nh pulak tomato kawen ngn  brokoli.....
kpd yg suka mkn sayur...try2 la gabungkn syur nh brsama2,dlm msakan korang..
yg xsuka mkn sayur...try2 la mkn syur2 nh....bkn mati pn...
syur nh klo dkawenkn bleh mlawan knser prostat...!!

mknan yg ke3....epal+raspberi.....apa??xkenal raspberi tu hapa??
tu yg tertera di ats tu.....sdap kn??yummm2!!
klau korang mkn epal+raspberi,contonhya dlm smgkuk salad buah....ia bleh bagi korang antioksidan yg sgt2 baik utk ksihatan korang.....


sedap x gambar tu??eeee....sdap sgt3....aku tingin nk mkn salmon,tpi apa kn daya xda spa nk blnja aku...
korang nk tao x salmon nh ikn yg da omega-3 yg amt byk....klo dkawenkn dgn garlic...mmg mmpu singkirkn kolestrol.....so spa2 yg byk klestrol bli ikn salmon byk2 eh...then,jgn lupa jmput aku mkn knduri kt umh...hahaha


dh la pnat merepek dlm entry nh.....next tyme aku cter lg bnda lain ya......
k,adios,sayonara~~~~~ ^_^

0 comments:

Post a Comment

semua entry di atas ni HAK MILIK kekal suhakakimerepek