Tuesday, February 14, 2012

euuuwww....busuk tau!!!! erghh




insyaAllah...hari ni aku nak share ampa semua tentang masalah kaki busuk.....
pernah alami x??
x??:face14:
good....bagus la cam tu....
tapi aku tension r :14: bila tyme bebudak sekola aku buka ja kasut masing2....
:15: Ya Allah....'WANGI' sangat....sampai aku rasa cam nk muntah ijau :7:kat situ...

so,sekarang nh aku nak la kongsi serba sedikit pasal cara2 nak ilangkan bau tu....

  1. jgn lupa cuci celah2 jari kaki dan selalu keringkan kaki secara menyeluruh.....exclaim
  2. pastikan kuku kaki pendek ya.......utk elakkan bakteria :49:membiak....
  3. pakai kasut yg dibuat dari bhn semulajadi:57: cth:kulit...supaya senang kaki kita nk bernafas...thumb
  4. guna stoking:109: dari bhn kapas agar kaki sntiasa kering.....
  5. elakkan pakai kasut yg sama dlm 2 hari brturut2....stoking :109:pun sama ok....
  6. usir bau:115: kaki tu....guna semburan or bedak....sbb ia lebih efektif...
ok la....setakat tu saja perkongsian utk malam ini.....adios....:face19:

0 comments:

Post a Comment

semua entry di atas ni HAK MILIK kekal suhakakimerepek